Κυριακή, Νοεμβρίου 01, 2009

Είσαι καράτια εικοσιτέσσερα (you're 24 carats) -- 1950

Another song by Γιώργος Μουζάκης. I must confess that some of the lyrics are a little obscure to me. But it has a great swing.



Είσαι καράτια εικοσιτέσσερα (you're 24 carats

Μουσική: Μουζάκης Γιώργος
Στίχοι: Καραδήμας Τάκης

Όταν σε βλέπω να θυμώνεις
δεν ξέρεις πόσο με πληγώνεις,
και την καρδιά μου τη ματώνεις,
πώς θέλεις να σ' το πω.

Είσαι καράτια εικοσιτέσσερα
κι έχω τα μάτια δεκατέσσερα
να μη σε κλέψουν και σου φύγω
και τότε πες μου τι θα γίνω

Δύο καράτια τα ματάκια σου
και άλλα τρία τα χειλάκια σου
πέντε καράτια τα μαλλιά σου
και δεκατέσσερα η καρδιά σου

Γιατί 'σαι φως μου
ο κρυφός καημός μου
που τόσα χρόνια
έψαχνα να βρω











get angry

bleed


carat










------ Μετάφρασης (translation)------
When I see you get mad
You don't know how much it hurts me
And my heart bleeds
How should I say it?

You are 24 carats
And I have the 14 carat eyes
That never close or leave you
And now tell me what I should do?
9
Your eyes are two carats
And another three your lips
Five carats your hair
And fourteen you heart.

You're my light
My secret hope
That for so many years
I've looked for.